Sposób na to aby przewozić maszyny budowlane na sto procent! - trans insider

przewóz maszyn budowlanych poznań

całe domy

Co jakiś czas możemy usłyszeć, że jakaś droga czy autostrada będzie zamknięta z powodu transportu czegoś o dużych rozmiarach. Taka sytuacja miała miejsce w tym tygodniu, kiedy w nocy została zamknięta autostrada A4. Powodem tego był transpo

Sposób na to aby  przewozić maszyny budowlane na sto procent! - trans insider przewóz maszyn budowlanych poznań
rt ponadgabarytowy, który zajął aż dwa pasy ruchu. Przewozić można dosłownie wszystko, od ciężkiego sprzętu budowlanego, sprzęt wojskowy, aż po coś ekstremalnego, np. całe domy. Najczęściej jednak możemy zobaczyć transport maszyn. Chyba nikogo już nie dziwi widok czołgu czy ogromnej koparki przewożonych na lawetach. Ciężki sprzęt trzeba czasami przewieźć z jednego miejsca w inne i lepiej jest to zrobić w taki sposób, że wynajmuje się firmę, która specjalizuje się w transporcie ponadgabarytowym. Poza tym koparka, która porusza się za pomocą gąsienic nie przemieści się szybko na inny plac budowy. Do tego dochodzi również to, że taki ciężki sprzęt może zwyczajnie uszkodzić asfalt i wtedy byłby to duży problem. Bezpiecznie jest zatrudnić to tego odpowiednią firmę, dla której transport ciężki to codzienność.


Coraz więcej sprzętu jest sprowadzana albo

Czasami się zdarza, że trzeba gdzieś przewieźć jakąś maszynę i żeby to zrobić konieczne jest wynajęcie odpowiedniej firmy. Transport maszyn obarczony jest zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Żeby sprawnie przeprowadzić całą operację należy zatrudnić do tego firmę, która posiada odpowiedni sprzęt do przewozu maszyn, ale także zatrudnia wykwalifikowanych pracowników. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że transport ponadgabarytowy przebiegnie sprawnie i bez przykrych niespodzianek. Trzeba też pamiętać o tym, że przewożąc różne maszyny ma znaczenie trasa, jaką się ten transport ciężki odbędzie. Niedopuszczalne jest doprowadzenie do sytuacji, że wybrana droga będzie za wąska, albo pojazd nie zmieści się pod motem. Często też mamy do czynienia z ciężkim transportem zza granicy. Coraz więcej sprzętu jest sprowadzana, albo trzeba przerzucić np. maszyny budowlane do innego kraju, ponieważ tam wykonuje się dane zlecenie. Jeśli ktoś chce kupić sprzęt za granicą, musi się liczyć z tym, że będzie musiał spełnić mnóstwo formalności.


Jest to bardzo ogólna instrukcja ale

Chcesz założyć firmę z transportem ciężkim? Nie jest to taka łatwa sprawa, jednak postaram się opowiedzieć ci jak to zrobić. Na początku trzeba wiedzieć czym jest ten cały transport ciężki, lub inaczej ponadgabarytowy odnosi się do pojazdu lub zespołów pojazdów, w przypadku którego naciski osi z ładunkiem lub bez przekraczają dopuszczalne, przewidziane dla konkretnej drogi w przepisach o drogach publicznych, bądź w sytuacji kiedy wymiary, czy też rzeczywista masa całkowita wraz z przewożonym towarem albo bez niego są większe od tych, które dopuszczone zostały w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Na początku musisz wszystko porządnie zaplanować, oraz pomyśleć o najkorzystniejszym sposobie transportu towarów o niestandardowych wymiarach i wadze. Później zapoznaj się z przepisami, którym podlega transport ponadgabarytowy (jest ich naprawdę sporo). Potrzebujesz także wszystkich zezwoleń, na transport maszyn. Oczywiście na końcu musisz zarejestrować firmę, jak każdą inną. Jest to bardzo ogólna instrukcja, ale tak to mniej więcej wygląda.


Do przyzwolenia na przekraczanie tych norm

Transport ponadgabarytowy cechuje się unormowanym prawnie, przekraczaniem zasad wielkości na drogach. Do przyzwolenia na przekraczanie tych norm, potrzebne jest spełnienie szeregu procesów organizacyjno-logistycznych. Firmy, których specjalnością jest transport ciężki, są zobowiązane do uzyskania pozwoleń na przejazdy od zarządcy drogi i policji. Przewozy ponadnormatywne często kojarzone są jako transport maszyn, gdyż w wielu przypadkach ciągniki siodłowe przewożą inne maszyny, przekraczając przy tym normy poruszania się na drogach tj. całkowita długość 16,5 m, szerokość 2,5 m, wysokość 4 m. Transport ładunków ponadnormatywnych to wielkie wyzwanie całego zespołu logistyczno-transportowego. Logistycy specjalizujący się w takich przejazdach muszą zwrócić szczególną uwagę na szerokość dróg na trasie, obecność rond, mostów, wiaduktów, jak i znaków drogowych. Nie bez przyczyny zarobki w tej branży należą do wysokich, a trudność całego przedsięwzięcia wzbudza ciekawość, o czym świadczy wiele programów o tej tematyce w telewizji np. TVN Turbo.